Cum transformă tele-medicina

Telemedicina, Revoluția Health-Care a sosit în sfârșit, ridicând o serie de întrebări și probleme de reglementare pentru autorități, furnizori, asiguratori și pacienți.

 

Doctors are linking up with patients by phone, email and webcam. But some critics question whether the quality of care is keeping up with the rapid expansion of telemedicine.Medicii se conectează cu pacientii prin telefon, e-mail și camera web. Dar unii critici întreabă dacă în realitate calitatea îngrijirii medicale la domiciliu ține pasul cu expansiunea rapidă a telemedicinei. Illustration: C.J. Burton for The Wall Street Journal

După ani de zile de mari promisiuni, telemedicina este în cele din urmă funcțională. În condițiile unor conexiuni la internet mai rapide, smartphone-uri omniprezente și standarde de asigurare medicală în schimbare, mai mulți furnizori de servicii medicale se orientează către comunicațiile electronice pentru a face treaba mai ușoară.

Medicii se conectează cu pacientii prin telefon, e-mail și camera web. Sunt de asemenea posibile consulturi reciproce electronice între medici, pentru a lua decizii comune, de exemplu în atacuri de inima si accident vascular cerebral. Pacienții folosesc noi dispozitive de monitorizare medicală la distanță pentru a transmite tensiunea arteriala, ritmul cardiac și alte semne vitale către medicii lor, astfel încât acestea să poată gestiona afectiuni cronice la domiciliu. Telemedicina permite de asemenea o mai bună îngrijire medială în locurile în care expertiza medicală este mai greu de gasit. Cinci până la 10 ori pe zi, Medici Fara Frontiere primesc intrebări cu privire la cazuri dificile de la medicii săi din Niger, Sudanul de Sud și din altă parte a rețelei sale de 280 de experți din întreaga lume prin intermediul internetului. În pădurile din afara St Louis, schimburi de medici si asistente medicale lucreaza permanent in noul Centru Virtual de Ingrijire Mercy, un sistem de sănătate „spital fără paturi”, care oferă suport de la distanță pentru unitățile de terapie intensivă, camere de urgență și alte programe în 38 spitale mai mici din Carolina de Nord și Oklahoma. Multe din aceste centre nu au un medic permanent acolo.

În secțiunea TeleICU (ICU – Intensive Care Units, unitati de ingrijire pacineti critici), medicii de ingrijiri pacienti critici stau la monitoare video supradimensionate care colectează în mod continuu date cu privire la fiecare pacient ATI în locuri îndepărtate și pot identifica semne de probleme iminente, alertând medicii locali. În cazul în care un pacient are nevoie de atenție, medicii Mercy se poate mări prin intermediul camerei video suficient de aproape pentru a citi imprimarea mică pe o pungă de perfuzie. „Este aproape ca a fi de garda, desigur că nu poți face o resuscitare, dar eu poti da ordin pentru asistentele medicale de acolo”, spune Vinaya Sermadevi, un specialist de ingrijire pacienti critici. In ultimul an, ICUs monitorizate de către specialiștii Mercy au înregistrat o scădere de 35% a duratei medii de ședere a pacienților și cu 30% mai puține decese decât cele anticipate. „Asta înseamnă 1.000 de persoane care era de așteptat să moară și care în schimb au ajuns să meargă acasă”, spune Randy Moore, presedinte al Mercy Virtual Clinic.

Doctor Virtual a sosit

Numărul de consultații virtuale în SUA

Procentul de asiguratori care susțin programe de telemedicină

Procentul de angajatori mari care oferă beneficii prin programe de telemedicină

Source: American Telemedicine Association (virtual doctor visits); Avizia survey of 280 health-care executives, March 2016 (providers); National Business Group on Health survey of 140 large employers (benefits) THE WALL STREET JOURNAL.

 

Ca o măsură a cât de rapid se răspândește telemedicina, luați în considerare: Mai mult de 15 de milioane de americani au primit ingrijire medicala la distanta anul trecut, potrivit Asociatiei Americane de Telemedicina, un grup comercial și se așteaptă ca aceste cifre să crească cu 30% în acest an. Nu putem spune că telemedicina și-a găsit calea în toate. Un studiu recent a 500 de consumatori de tehnologie efectuat de HealthMine a constatat că 39% nu au auzit de telemedicină, precum și a celor care nu l-au folosit, 42% au spus ca prefera vizitele la medic în persoană. Intr-un sondaj de 1.500 de medici de familie, doar 15% au folosit-o în practicile lor, dar 90% au spus că ar fi de acord dacă ar fi rambursați în mod corespunzător. Mai mult decât atât, cu toată creșterea rapidă, rămân întrebări și provocări semnificative. Normele care definesc și reglementează telemedicina diferă mult de la stat la stat și sunt în continuă evoluție. Medicii au orientări diferite cu privire la acest fel de ingrijire pe care o consideră adecvate pentru a livra doar informații generale ca pe un forum online. Unii critici de asemenea întreabă dacă calitatea îngrijirii ține pasul cu expansiunea rapidă a telemedicinei. Și mai e întrebarea pentru ce ar trebui să fie plătiti  medicii : Acoperirea asigurării variază cu planul de sanatate si planul federal general acoperă doar o gamă restrânsă de servicii. Viitorul telemedicinei va depinde de modul în care -și dacă- reglementarea, furnizorii, contribuabilii și pacienții pot aborda aceste provocări. Iată o privire mai atentă la unele dintre aceste probleme: Pacienții primesc calitate pentru comoditatea comercială? Serviciile de cea mai rapidă dezvoltare a telemedicinei conectează consumatorii cu medici care nu s-au mai întâlnit decât o singură dată, la telefon, video sau de e-mail. De obicei, pentru probleme non-urgente, cum ar fi răceala, gripa, dureri de urechi și erupții pe piele si costă în jur de $45, în comparație cu aproximativ 100$ la cabinetul unui medic, $160 la o clinica de ingrijire de urgență sau $750 la o camera de urgență. Multe planuri de sigurări sanatate si angajatori s-au grăbit să ofere serviciile și să le promoveze ca un mod convenabil pentru pacienti de a primi îngrijiri medicale fără a părăsi casa sau locul de muncă, cu gandul de a-i pastra la locul de munca. Aproape trei sferturi dintre angajatorii mari vor oferi consultații la medic virtual ca un beneficiu pentru angajați în acest an, până la 48% anul trecut. Companii de web, cum ar fi Teladoc, Doctor la cerere și AmericanWell, sunt de așteptat să găzduiască aproximativ 1,2 milioane de astfel de vizite la medic virtuale in acest an, in crestere cu 20% fata de anul trecut, potrivit Asociației Americane Telemedicina. Dar criticii se tem că astfel de servicii pot fi sacrifica calitatea pentru comoditate. Consultarea unui aleator medic de pacienti care nu se vor întâlni cuei, fragmentează în continuare sistemul de ingrijire a sanatatii, si chiar probleme minore, cum ar fi infecții ale tractului respirator superior nu pot fi bine evaluate de către un medic care nu se poate asculta inima , lua o cultură din gât sau să simtă ganglonii umflați.

Intr-un studiu in JAMA Dermatology luna trecuta, cercetatorii care au pretins a fi pacienți cu probleme de piele, au cautat ajutor de la 16 site-uri de telemedicină, cu rezultate neliniștitoare. În 62 de întâlniri, mai puțin de o treime au prezentat medicul contactat sau au permis pacientilor să-și aleagă medicul; doar 32% au discutat efectele adverse potențiale ale medicamentelor prescrise. Mai multe încă au diagnosticat greșit sau au ratat afectiuni grave, in mare parte pentru că nu au reușit să pună întrebări fundamentale care sa compenseze lipsa vederii față în față, au spus cercetatorii.

Ce spun pacienții

Printre pacienții întrebați despre telemedicină:

Ce consideră pacienții prioritar

Ce consideră pacienții ca beneficii de top

Source: Harris online poll of 2,033 adults, May 2016

 

„Telemedicina promite enorm, mai ales în dermatologie, dar aceste site-uri nu sunt pregătite încă să facă față și profesional”, spune Jack Resneck, de la Universitatea din California, San Francisco, dermatolog si autorul studiului. Asociația Americană de Telemedicina și alte organizații au început programe de acreditare pentru a identifica site-urile de telemedicină de calitate superioară; asociația recomadă de asemenea consumatorilor să fie precauți cu site-uri care vând produse. American Medical Association luna aceasta a aprobat noi norme etice pentru telemedicina, solicitând medicilor participanți să recunoască limitările acestor servicii și să se asigure că dispun de informații suficiente pentru a face recomandări clinice în viața reală. Cu toate acestea, nu există întotdeauna un acord asupra a ceea ce înseamnă limitele consulturilor medicale virtuale. Jason Gorevic, CEO al Teladoc, care s-a lansat public anul trecut, spune ca medicii sai folosesc mai mult de 100 de linii directoare dezvoltate special pentru furnizarea de asistenta la distanta, inclusiv o scală de cinci puncte pentru a determina dacă o durere în gât este probabil din cauza unei infecții cu streptococ care justifică antibiotice. Centrele pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, cu toate acestea, sfatuieste medicii sa prescrie antibiotice numai pentru cazurile confirmate printr-un test rapidă a culturii din secreții.

Cine plătește pentru serviciile virtuale?

În timp ce angajatorii si planurile de sănătate au fost dornici de a acoperi consulturile virtuale de îngrijire de urgență, asigurătorii au fost cu mult mai puțin dispuși să plătească pentru telemedicina atunci când medicii utilizează telefon, e-mail sau video pentru a se consulta cu pacientii cu privire la probleme de sănătate cronice sau persistente. „Oricum este deja foarte greu să fii plătit și dacă vezi fizic pacientul”, spune Peter Rasmussen, un neurochirurg si director medical al sănătății la distanță la Cleveland Clinic. Aproximativ 32 de state au adoptat legi de „paritate” care impun asiguratorilor privați să ramburseze medicii pentru serviciile prestate la distanță, în cazul în care același serviciu ar fi acoperit în persoană, deși nu neapărat în același ritm sau frecvență. Medicare rămâne în continuare în urmă cu implementarea. Planul de sanatate federal pentru persoanele în vârstă se referă la un număr mic de servicii -telemedicină doar pentru beneficiari din zonele rurale și numai în cazul în care serviciile sunt primite într-un spital, cabinet medical sau o clinica. AȘA CUM E DEALTFEL NORMAL PENTRU A PUTEA ASIGURA CONTROLUL CALITATII.

Proiectele de legi pentru a extinde acoperirea Medicare asupra telemedicinei au suport in Congres. Dar și oponenți care se tem că o astfel de extindere ar fi costisitoare pentru contribuabili. Sustinatorii spun ca s-ar economisi bani în funcționare, mai mult de $2  miliarde peste 10 ani, potrivit unei estimari Avalere, o firma de consultanta de sanatate. Consultațiile Doctor-doctor sunt de asemenea rareori acoperite de asiguratori. Sistemele de sănătate, cum ar fi Mercy, Clinica Mayo si Cleveland Clinic, care oferă supraveghere și expertiză cu privire la accident vascular cerebral, unitati de ingrijire intensiva si alte ingrijiri de specialitate pentru retele de spitale mai mici percepe de obicei aceste facilități o taxă lunară care în general, nu poate fi percepută de la pacienți. Astfel de aranjamente permit spitalelor mici sa ofere ingrijire de top la pacienții de la fața locului fără a angaja medici ultraspecializați și pentru a face publicitate partenerilor cu sisteme de clasă mondială în domeniul sănătății cum sunt susnumitele clinici. Și este bineînțeles mai puțin costisitoare decât angajarea propriilor specialiști. „E o triplă victorie proverbiala”, spune Dr. Rasmussen. Expertii spun ca mai multe spitale sunt susceptibile de a investi în sistemele de telemedicină, deoarece acestea le scutește de plăți taxa pentru servicii și în contracte de îngrijire si pentru a le permite să păstreze orice economii. Este starea-de-fapt din sistemul de reglementare învechită? Punct de vedere istoric, reglementarea medicala a fost lăsată la dispoziția statelor americane individuale. Dar unii membri din industrie susțin că, având 50 de seturi diferite de norme, taxe de licențiere și chiar definiții ale „practicii medicale” nu prea are sens în epoca telemedicinei și obstrucționează creșterea acesteia. În prezent, medicii trebuie să aibă o licență valabilă în statul în care pacientul se află pentru a-i putea oferi ingrijire medicală, ceea ce înseamnă că firmele virtuale – pot consulta utilizatori numai cu clinicieni licențiați la nivel local. De asemenea, aceasta provoacă complicații administrative pentru centrele medicale de clasa mondiala care atrag pacientii din intreaga tara.

La Clinica Mayo, medicii care trateaza pacientii din alte state pot discuta cu ei prin telefon, e-mail sau web chat-uri atunci când se întorc acasă, dar pot discuta numai condițiile în care ei sunt tratați în persoană. „În cazul în care pacientul dorește să vorbească despre o nouă problemă, medicul trebuie să fie licențiat în acest stat ca să discutăm. În cazul în care nu are licență sau pacientul este din alt stat, pacientul trebuie sa discute cu medicul său de ingrijire primara cu privire la aceasta „, spune Steve Ommen, un cardiolog care conduce programul Mayo de îngrijire online. Pana in prezent, 17 de state au aderat la un sistem compact de norme, care va permite unui medic licențiat într-un stat membru al uniunii americane să obțină rapid o licență în altul. În timp ce salută mișcarea, unii sustinatori ai telemedicinei ar prefera ca statele să onoreze în mod automat unul altuia licențele, deoarece aceasta o fac deja cu licențele conducătorilor auto. „Nu trebuie să se oprească o obține un nou permis de fiecare dată pentru a conduce printr-o nouă stare”, spune Jonathan Linkous, CEO-ul Telemedicina Asociatiilor American. Dar statele nu sunt de natură să predea controlul asupra practicii medicale, iar cele mai multe au în vedere noi reglementări. In acest an, mai mult de 200 de proiecte de lege legate de telemedicină au fost introduse în 42 de state, multe cu privire la ce servicii Medicaid va acoperi si daca plătitorii ar trebui să ramburseze pentru monitorizarea la distanță a pacienților precum și tehnologii de stocare și înainte (în cazul în care pacienții și medici trimit înregistrări, imagini si note la momente diferite), în plus față de cele în timp real:interacțiuni prin telefon sau video.”O mulțime de state încă mai încearcă să definească telemedicina”, spune Lisa Robbin, director de advocacy, sef pentru Federatia de Stat de Medicina .

Ceea ce contează ca practica in medicina?

Volumul enorm de informații de sănătate pe internet ridică noi semne de întrebare cu privire la ceea ce constituie practica in medicina. Unele întreprinderi bazate pe web permit consumatorilor să consulte medicii de peste ocean, care evident, nu au licențe medicale din S.U.A., doar disclaimere cu litere mici care spun ca ofera doar furnizarea de informații și consiliere oridecare numai nu medicală. Este doar o formă menită să se conformeze legii, fondul fiind însă limpede pentru tată lumea în afară de legiuitor…

FirstDerm invită utilizatorii să încarce fotografii și o descriere a problemelor pielii lor si spune ca „un dermatolog certificat” va răspunde în termen de 24 de ore, cu o posibilă identificare a stării și opțiunile de tratament, pentru numai $25. Cei mai mulți dintre dermatologi sunt în Europa. FOARTE – FOARTE GRAV: CEO-ul Alexander Börve spune „nu există nicio relație medic-pacient„, deoarece atat medici si pacienti raman anonimi. Un alt site conectează utilizatorii cu medicii din India pentru chat-uri web, dar o notă afirmă că acestea sunt doar „interacțiuni sociale.” I-auzi! În cazul în care o prescripție sau un test de laborator este necesar, un medic licențiat local se alătură conversației pentru o taxă de 39$. Societatea nu a răspuns la solicitările de comentarii. Sunt astfel de servicii „practica medicala fără o licență” ? Definiția exactă variază de la stat la stat, si autoritatile medicale de stat, în general nu investighează cu excepția cazului în care un pacient depune o plângere oficială. Chiar și atunci, au jurisdicție numai asupra medicilor individuali licențiați în statul lor, nu asupra unor companii virtuale de pe internet sau medici de peste ocean, spune d-na Robbin de la Federația de Stat de Medicina.

Cum va evolua competiția după această schimbare?

Telemedicina este de asemenea menită să agite relații tradiționale între furnizori și plătitori și alimentează creșterea „mega-brandurilor” ai căror experți din ce în ce mai mult concurează reciproc pentru pacientii din ograda celuilalt. Din cauză că își permit, că nu sunt reglementați și ies de sub incidența legii concurenței si antitrust, asiguratori precum Imn si UnitedHealth Group ofera propriile lor servicii virtuale direct-la-consumator, mai degrabă decât să plătească un alt furnizor bazat pe web. Sistemele de sanatate majore fac medicii lor disponibili pentru controale virtuale și de gestionare a bolilor cronice, precum si consulturi de urgenta, la pacientii noi si existenti. Johns Hopkins Stanford Medical Center, Harvard-afiliate Parteneri de asistenta medicala si alte centre academice toate oferind servicii de consultanță la distanță. American Well, care furnizează software pentru programele de telemedicina in mai multe spitale, speră să devină ceea ce CEO-ul lui Roy Schoenberg, numește „Amazon de ingrijire a sanatatii„, oferind o piata de programe de telemedicină de marcă de la spitale de top Cleveland Clinic lucrează pentru a crea un „Cleveland Clinic în cloud „, care ar permite pacientilor din intreaga tara sa aibă acces la medicii sai fara a merge la Ohio. Dr. Rasmussen, metioneaza de asemenea colaborarea (nineinteles ne-echidistanta, că n-are cum) cu clinici, companii farmaceutice locale, laboratoare si centre de imagistica pentru a oferi examene în persoană după cum este necesar. „Aceasta va deschide o lume de relații intre furnizorii de servicii de sanatate de care nu am văzut până în prezent”, spune el.
Doamna Beck este editor senior Wall Street Journal din New York. Ea poate fi contactata la melinda.beck@wsj.com

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s